Przebieg kampanii informacyjnej "Podaruj 1%". - Fundacja Kamienica 1

Przebieg kampanii informacyjnej „Podaruj 1%”.

Kamienica 1 1proc

Czas na podsumowanie przeprowadzonej kampanii 1%. Mamy nadzieję, że zgromadzone doświadczenie pomoże innym w efektywnej zbiórce środków na działalność statutową.

Projekt 1% był częścią programu “Silne i stabilne NGO”, opracowanego przez Fundację Kamienica 1, prezentującego dostępne formy pozyskiwania środków oraz zaspokajania potrzeb NGO.

Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi doświadczeniami w przygotowaniu i przeprowadzeniu kampanii informacyjnej dotyczącej pozyskania 1%. Poniżej znajdują się podjęte przez nas działania oraz wskazówki. Jeśli macie jakieś swoje przemyślenia lub uwagi to chętnie uwzględnimy je w przyszłorocznej kampanii. Jeśli chcielibyście przyłączyć się do nas to serdecznie zapraszamy.

Dla organizacji które nie posiadają statusu OPP mamy program pn. „Wspieramy inne organizacje w uzyskaniu 1%”.

Dla firm, instytucji, organizacji oraz osób fizycznych opracowaliśmy propozycję: „My wspieramy NGO – a TY?”.

 

Z badań opublikowanych w zeszłym roku wynika, że w 2013 r. 45% (12 mln podatników przekazało 1%  wybranej Organizacji Pożytku Publicznego. Stanowiło to kwotę 506,6 mln zł.

źródło: http://pozytek.ngo.pl/wiadomosc/1268255.html

Informacje z GUS  temat GUS_sprawozdanie_organizacje_pozytku_publicznego_i_1_proc-2

 

Oprócz wartości finansowej odpowiednio przeprowadzona kampania może przynieść wiele innych korzyści organizacji. Zapraszamy do zapoznania się z materiałami i podjęcia współpracy.

 

Projekt „Podaruj 1%” był częścią programu “Silne i stabilne NGO”, opracowanego przez Fundację Kamienica 1, prezentującego dostępne formy pozyskiwania środków oraz zaspokajania potrzeb NGO. 28 listopada 2014 r. nasza organizacja otrzymała STATUS OPP, uprawniający do otrzymania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych i przystąpiliśmy do działania.

Jeszcze w grudniu 2014 r., dzięki inicjatywie firmy Wild Moose, złożyliśmy wniosek o Google Grants i otrzymaliśmy środki na realizację kampanii informacyjnej w google adwords. Skorzystaliśmy również z pomocy Wild Moose Google Partner w przygotowaniu i przeprowadzeniu kampanii adwords.

 

Od 28 grudnia 2014 r. do końca kwietnia 2015 r. zrealizowaliśmy kampanię informacyjną “Podaruj 1%” dotyczącą możliwości przekazania 1% z podatku dochodowego od osób fizycznych.

 

Podaruj 1

Naszymi głównym narzędziem komunikacji był facebook www.facebook.com/kamienica1 i strona internetowa www.kamienica1.pl za pośrednictwem, których informowaliśmy o przebiegu kampanii.

 

 

Przygotowaliśmy specjalne wydarzenie na facebooku zapowiadające event, na którym informowaliśmy o przebiegu kampanii oraz przedstawialiśmy propozycje atrakcji. Jednocześnie mieliśmy okazję podziękować wszystkim tym, którzy zdecydowali się nas wesprzeć.

Wspieram 1% Fundację „Kamienica1”

https://www.facebook.com/events/1587986368086318/

Wspieram fiundację kamica 1 - wydarzenie facebook

Wydarzenie trwało do końca kwietnia (ostateczny termin składania PIT do urzędów skarbowych).

 

 

Kontynuacja wydarzenia:

Wspieram 1% Fundację „Kamienica1” – Dziękujemy !

https://www.facebook.com/events/663705737068746/

Wspieram fiundację kamica 1 - wydarzenie facebook2

 

 

 

 

 

Wykorzystywaliśmy również tzw marketing szeptany. Zawiadomiliśmy najbliższy krąg osób związanych z organizacją, rodziny i znajomych o możliwości przekazania naszej organizacji 1%. Informowaliśmy o działaniu podczas spotkań, informowaliśmy ich telefonicznie, prosiliśmy o rekomendacje wsód najbliższych.

Wykonaliśmy również mailing informując o kampanii 1% i zachęcając do wsparcia naszej i partnerskich organizacji.

Dzieki wsparciu drukarni Pepper Print wydrukowaliśmy ulotki informacyjne, które były rozdawane podczas wydarzeń.

Ulotka 1 str1

 

 

 

 

 

 

 

Odwiedziliśmy Polskie Radio Szczecin, gdzie wraz z innymi organizacjami informowaliśmy słuchaczy na temat związany z 1%. Nasz Partner przygotował materiał dźwiękowy na temat akcji:

www.youtube.com/watch?v=zJ-Ci9quGp8

 

W trakcie kampanii powstawały materiały graficzne zawierające element identyfikacji wizualnej Fundacji. Tym samym dziękujemy Katarzynie Pawlik za pomoc w wykonaniu materiałów graficznych.

 

TaxMachine wszystki organizacjeUdostępniliśmy dedykowany program księgowy TaxMachine umożliwiający dokonania rozliczenia online. Zanotowaliśmy w okresie styczeń-kwiecień 87 instalacje i 236 pobrań programu

 

TaxMachine kamienica 1w tym program dla samej Fundacji Kamienica 1 zanotował 53 instalacje i 120 pobrań.

 

 

 

 

 

Przygotowal1 dla organizacji nie OPP 2iśmy również propozycję umożliwiającą realizację wspólnego celu i zaangażowanie w zbiórkę 1% organizacje partnerskie, które nie posiadają statusu OPP. Zrealizowalismy działanie pod nazwą „Wspieramy inne organizacje w uzyskaniu 1%“. W projekt zaangażowało się 16 partnerskich organizacji. Przygotowano materiały graficzne działania, dedykowane strony z informacją o partnerskich organizacjach oraz program do rozliczenia PIT.

 

 

Zrzut ekranu 2015-05-14 o 15.53.10

Widzimy duży potencjał dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami partnerskimi. Korzystając z naszych kanałów informacyjnych zawiadamialiśmy o podjętej współpracy i inicjatywach organizacji partnerskich. Organizacje z kolei wspierały informacyjnie nasze inicjatywy.

 

 

 

Udział w projekcie zadeklarowały następujące organizacje:

 

Fundacja Upside Art

Polskie Stowarzyszenie Bitcoin

Stowarzyszenie Eko Spol

Stowarzyszenie „Baltic Neopolis Orchestra”

Stowarzyszenie „Your Choice”

Fundacja Strefa Mocy

Stowarzyszenie Przyjaciół „Dwójka”

Stowarzyszenie Klub Żeglarski SZTORM Barlinek

Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne POMIEŚCIENOGA

Stowarzyszenie Zwolenników Mądrej Pomocy Impuls

Fundacja Archikultura

Henrykowskie Stowarzyszenie w Siemczynie

Uczniowski Klub Soportowy Cheer – Skandi

Fundacja Socia Evoluo

Stowarzyszenie Podzamcze

Stowarzyszenie Szersza Perspektywa

 

 

Przygotowaliśmy również ofartę współpracy kierowaną do firm, instytucji i osób fizycznych infomującą o warościach społecznych jakie niesie za sobą wsparcie organizacji pozarządowej, zachęcając firmy do podjęcia współpracy z trzecim sektorem przedstawialiśmy zalety prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu tzw. CSR.

Do działania przystąpiło 28 firm, instytucji i organizacji wspierając informacyjnie naszą akcję 1%.

Lista Partnerów 

Kamienica1 partnerzy 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ulotka 1 str2Inicjatywa „My wspieramy NGO – a TY“ jest kontynuowana a podmioty deklarujące współpracę będą mogły angażować się w kolejne działania realizowane przez naszą organizację ora organizacje partnerskie.

 

 

 

 

Zrealizowaliśmy również dwa aktywne działania w przestrzeni miejskiej promujące przekazywanie 1% w ramach akcji zorganizowanych przez Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Kulturalno-Społecznych „TWIKS”, będącej częścią Kampanii Urzędu Miasta Szczecin- „Niewiele trzeba by czuć się lepiej. Wystarczy 1%”. W tym miejscu dziekujemy wolontariuszom zaangażowanym w wydarzenie.

Niewiele trzeba by czuć sie lepiej

 

 

 

 

 

 

STREFA TRICKBOARD w ramach akcji „Mobilny 1%”

https://kamienica1.pl/blog/2015/03/20/strefa-trickboard-w-ramach-akcji-mobilny-1/

Strefa trickboard

 

 

 

 

 

 

GRA MIEJSKA! Spędź aktywnie czas z rodziną i znajomymi.

https://kamienica1.pl/blog/2015/04/14/gra-miejska-spedz-aktywnie-czas-z-rodzina-i-znajomymi/

Gra miejska frisbee challenge

 

 

 

 

 

 

Przebieg działań monitorowaliśmy za pomocą narzędzia google analitics. Efektem tej kampanii było 10 000 użytkowników odwiedzających naszą stronę www.kamienica1.pl

 

Posiadamy informacje na tsesje strona kamienica1 google analiticemat odwiedzających nas osób oraz oglądalności naszej strony www, co pomoże nam w przyszłości lepiej zaplanować kampanię informacyjną. Tendencja wzrostowa odwiedzin naszej strony wciąż się utrzymuje.

 

Dzięki podjętej współpracy z agencją Wild Moose zrealizowaliśmy kampanię informacyjną w oparciu o adwords. Efektem było prawie 2 mln wyświetleń w google informacji o naszym działaniu.

google adwords wyświetlenia

 

 

 

google adwords kliknięcia

 

 

 

 

remarketing

Skorzystaliśmy również z akcji remarketingu mającej na celu wsparcie kampanii i przypomnienie osobom, które odwiedziły naszą stronę www o rozliczeniu PIT-u rocznego.

 

 

 

 

 

Dzięki analizie danych z facebooka posiadamy informacje na temat naszej grupy osób odwiedzających nasz funpage:

Facebook Kamienica 1 polubienia strony Facebook Kamienica 1 fani godziny obecności Facebook Kamienica 1 fani

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzięki podjętej współpracy z firmą BRAND 24 otrzymywaliśmy na bieżąco informacje o naszej aktywności w social media oraz ukazujących się tam informacjach na nasz temat. Program umożliwia wygenerowanie informacji w formie sprawozdania, w którym podsumowaliśmy informacje. Sprawozdanie dostępne poniżej.

Brand 24 sprawozdanie Kamienica1 infografika

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobierz raport z Brand 24 – Kamienica1_2015-01-01-2015-04-30

 

Efektem wszystkich podjętych przez naszą organizację działań nie będzie tylko pozyskanie 1%, ale przede wszystkim okazja do nawiązania nowych kontaktow, pogłębienie relacji z osobami I instytucjami współpracującymi z Fundacją oraz możliwość prezentacji działań organizacji. W rakcie realizcji projektu jako wartośc dodana, powstał zbiór propozycji i porad dla NGO, który kontynuujemy w formie projektu “Model Mocy NGO”, udostępniając nasze rozwiązania innym organizacjom.

 

Efekty finansowe będziemy znali w sierpniu, gdy otrzmamy sprawozdanie z przekazanych środków przesyłane przez urząd skarbowy. Możemy jednak powiedzieć, że już dziś patrząc na podsumowanie akcji jesteśmy zadowoleni z jej przebiegu. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w podjęte działanie! Mamy nadzieję, że zobaczymy się na przygotowywanym evencie. Szczegóły na naszej stronie www.kamienica1.pl i www.facebook.com/kamienica1


Kategorie